חדשות

ליצמן על הרכב ועדת סל התרופות: "חבריה הם אנשי מקצוע מובילים"

סגן שר הבריאות אמר את הדברים בתגובה לביקורת שנמתחה על הרכב חברי ועדת סל שירותי הבריאות | תקציב הסל לפי שעה אינו גדל ועומד על 500 מיליון שקל

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: אהרון קרוהן/ פלאש 90

תקציב ועדת סל התרופות לשנת 2020, שתחל בדיוניה רק לאחר החגים, עומד לפי שעה על 500 מיליון שקל בלבד כמו בשנה שעברה. כזכור, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבטיח בהזדמנויות שונות בשבועות האחרונים שידאג שתקציב הסל יהיה לפחות 700 מיליון שקל, בהתאם לסיכום שהיה לו עם שר האוצר משה כחלון בטרם פוזרה הכנסת והחלה מערכת הבחירות, בעת שהממשלה היא במעמד ממשלת מעבר.

אמש (א') פרסם משרד הבריאות רשמית את רשימת חברי הוועדה בראשה יעמוד פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל "הדסה". הפרסום הרשמי נעשה לאחר שהרכב הוועדה הודלף קודם לכן לתקשורת כבר ביום שישי האחרון.

בתגובה לביקורת שנמתחה על הרכב הוועדה אמר סגן שר הבריאות ליצמן: "הוועדה מורכבת מאנשי מקצוע מובילים בתחומם, המשקפים קשת רחבה של נושאים - אנשי מקצוע ממשרד הבריאות, משרד האוצר, רופאים, נציגי ציבור, כלכלנים ונציגי קופות החולים, והם יידרשו להתייחס למכלול ההיבטים הרפואיים, החברתיים והאתיים לטובת החולים. חברי הוועדה הם אישים ראויים ביותר, נציגים ערכיים ששמם הולך לפניהם כמובילים בתחומם, והם בעלי מחויבות גבוהה לציבור החולים. אני בטוח שיעשו עבודתם נאמנה. כבכל שנה, ועדת סל התרופות פועלת בשקיפות מלאה ובאופן שוויוני".

בהודעה הרשמית גם נמסר כי לדיוני הוועדה הוגשו כ-900 בקשות להכללת תרופות וטכנולוגיות שונות. ליצמן הוסיף ואמר: "לפניה משימה מורכבת הדורשת החלטות קשות והוועדה תעשה כל מאמץ כדי לעמוד במשימה באופן הטוב ביותר ולסייע לכלל הציבור בישראל".

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  ועדת סל התרופות,  תקציב סל התרופות,  פרופ׳ זאב רוטשטיין,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.08.2019, 14:30

אליס והפנימאים צודקים מאוד.ועדת הסל לא מאוזנת ולא מעמיקה. אין ספק.

אנונימי/ת
19.08.2019, 14:31

דרישה מוצדקת מאוד של הפנימאים ויש לצרף פנימאי לוועדה הנוכחית

אנונימי/ת
19.08.2019, 14:50

ליצמן ורוטשטיין-הם האחראים הישירים להפקרת ילדינו האוממלים ממחלקת אונקולוגיה ילדים בהדסה. לא נשכח ולא נסלח......

אנונימי/ת
19.08.2019, 23:52

העיקר שאחד החברים הבולטים בועדה הוא י"ור החברה.-קדישא בישראל - האיש המתאים(...) ביותר לכהן בועדה הגוזרת חיים ומוות על אלה הזקוקים לאישוריה באשר לתרופות מצילות חיים.