חדשות

הקמת בית החולים החדש בבאר שבע תושלם בתוך ארבע שנים

הממשלה תאשר הבוקר את הקמתו של בית חולים נוסף בבאר שבע, שיופעל ע"י "שיבא", בבעלות קופות החולים מאוחדת ולאומית | מנהלת של נציגי משרדי הבריאות והאוצר תלווה את הקמתו

הדמיה של בית החולים שיוקם בבאר שבע. באדיבות: טוטם הדמיה ואנימציה בע״מ, בליווי יעד אדריכלים

הממשלה תאשר הבוקר (א') את הקמתו של בית חולים נוסף בבאר שבע, לצד המרכז הרפואי סורוקה של קופת חולים הכללית. בהודעה לעיתונות שיצאה אמש ממשרד האוצר נכתב כי הממשלה תאשר את סיכומי מנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב להקמת בית החולים הציבורי החדש בבאר שבע.

ההסכמה בין מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות התקבלה לפני כשלושה שבועות, ובין השאר נקבע כי ההקמה והתפעול של בית החולים החדש ע"ש פרס יהיו במודל משולב של קופות החולים מאוחדת ולאומית ובית החולים שיבא, תוך שהבעלות תהיה של קופות החולים וההפעלה תהיה על ידי בית החולים שיבא שעימו יתקשרו הקופות.

ההחלטה על הקמת בית החולים התקבלה לפני עשור בשנת 2014, אך ההחלטה לא יושמה בשל מחלוקת על הבעלות של בית החולים. עד ספטמבר האחרון עדיין לא היתה הסכמה בעניין הבעלות. מנכ"ל משרד הבריאות סבר כי בית החולים צריך להיות בבעלות ממשלתית ולא בבעלות קופות החולים. ‏‎בית החולים אמור להיפתח עד לשנת 2028 ויכלול כ-600 מיטות אשפוז.

"בכך התקבלה דרישתו של שר האוצר לשילוב בין היכולות, המוניטין והמקצועיות של 'שיבא' שיופנו עכשיו לטובת תושבי הפריפריה, לבין הצורך לחזק את קופות החולים הקטנות וליצור תחרות מול קופת החולים כללית השולטת בדרום ובכך להביא לשיפור הרפואה בקהילה בדרום", נכתב בהודעת האוצר.

עוד נכתב כי תוקם מנהלת שתורכב מנציגים ממשרדי הבריאות והאוצר שתלווה את הקמת בית החולים וכי הכוונה היא להאיץ את הקמת בית החולים. לוח הזמנים שהותווה על פי ההודעה הוא סיום התכנון המפורט עד סוף השנה והקמה בתוך כשלוש עד ארבע שנים. "כבר בשנה הקרובה יחל שיתוף פעולה בין שיבה לקופות החולים לחיזוק הרפואה בקהילה בבאר שבע והסביבה", צוין.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "אנחנו הולכים להשקיע בעזרת השם בשנים הקרובות למעלה משני מיליארד שקל בהקמת בית חולים מהמתקדמים בעולם וזו זריקת עידוד אדירה לבאר שבע כעיר מטרופולין ולתושבי הפריפריה הדרומית כולם. אני מודה לידידי שר הבריאות אוריאל בוסו על העבודה המשותפת שהובילה לאישור ההחלטה החשובה הזו אחרי שנים של דיבורים והבטחות, לשני מנכ"לי המשרדים, שלומי היזלר ומשה בר סימן טוב, לבית החולים שיבא, לקופות החולים לאומית ומאוחדת ולראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. ככה עושים ציונות ומקדמים ערכים חברתיים, במעשים ולא בדיבורים".

נושאים קשורים:  שר האוצר בצלאל סמוטריץ',  בית חולים חדש,  באר שבע,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  המרכז הרפואי "שיבא",  קופ"ח לאומית,  קופ"ח מאוחדת
תגובות